Elektrische vrachtwagens hebben de toekomst. Ze zijn uitstootvrij, goedkoop in onderhoud, stil en goed voor het imago. Wel zijn ze nog duur in aanschaf.
Vanaf 1 juni kunnen bedrijven bij aanschaf echter de subsidie AanZET aanvragen. Daarmee wordt de totale kostprijs van een e-truck definitief lager dan die van een diesel. Nieuwsgierig als wij zijn, gaan wij in aanloop naar deze nieuwe situatie met ervaringsdeskundigen in gesprek. We vragen hen onder meer:
Worden later bekend gemaakt...
Robin Berg is eigenaar bij We Drive Solar en initiatiefnemer Smart Solar Charging en praat o.a. over het bidirectioneel ecosysteem. Hij is tevens betrokken bij Living Lab in Utrecht en weet hij meer over het slimmer hergebruiken van autobatterijen en het opslaan van energie.
Niels Muller is partner (Tax) bij PwC Energy, Utilities & Resources en praat mee over o.a. het potentieel van V2G (kansen en knelpunten)
Paul Broos is adviseur elektrisch vervoer bij ElaadNL en praat o.a. over de rol van de netbeheerder en de toekomst van het net.
Wilt u graag ons nieuws maandelijks in uw mailbox? Vul dan uw mailadres in en ontvang maandelijks onze nieuwsbrief